180Football614x60 McBookieFootball614x60.

Τετάρτη 6 Οκτωβρίου 2010

Δερμιτζάκης: Δεν τα παρατάω

Ο Παύλος Δεμιτζάκης ξέσπασε. Για τουλάχιστον 30 λεπτά ξεκαθάρισε σε όλους ότι δεν υπάρχει περίπτωση να υποβάλλει την παραίτησή του από την τεχνική ηγεσία του ΠΑΟΚ. Τόνισε ότι τα κάστρα πέφτουν από μέσα, κάλεσε άπαντες να ενωθούν, τονίζοντας ότι είναι υποχρεωμένοι να προστατεύουν το οικοδόμημα που λέγεται ΠΑΟΚ. Ο 41χρονος προπονητής άφησε και αιχμές για την διαιτησία, λέγοντας ουσιαστικά ότι τα προβλήματα που προσπαθούν να δημιουργήσουν οι ανταγωνιστές της ομάδες, δεν τα αντιλαμβάνεται η οικογένεια του ΠΑΟΚ.


"Ο λόγος
αυτής της συνέντευξης Τύπου δεν είναι για να δικαιολογηθούμε για τα άσχημα αποτελέσματα, αλλά ούτε για να μεμψιμοιρήσουμε για τους βαθμούς που χάσαμε. Διαπίστωσα ότι υπάρχει μια σύγχυση στον κόσμο σχετικά με το αγωνιστικό πλάνο της ομάδας, υπάρχει μια φημολογία για τη σχέση που έχω εγώ με τους παίκτες και μια γενική ανασφάλεια για το μέλλον του ΠΑΟΚ. Θα ήταν πολύ εύκολο να βγαίνω και να μιλάω στις επιτυχίες της ομάδας, δεν το έκανα ούτε θα το κάνω, γιατί θεωρώ ότι σ' εκείνο το σημείο δεν χρειάζεται να πεις πολλά. Θεώρησα να βγω τώρα γιατί βιώνουμε μια δύσκολη κατάσταση και αυτός που πρέπει να μιλήσει θα έλεγα ότι είναι ο προπονητής που είναι μεγάλο κεφάλαιο σε οποιαδήποτε ομάδα. Εγώ ήρθα για να διεκδικήσω στόχους με πρώτο και σημαντικότερο, η ομάδα να πάει στους ομίλους. Ηρθα σε μια δύσκολη στιγμή, δίχως προσαρμογή, σε μια στιγμή που η ομάδα δεν ήταν καλά ούτε αγωνιστικά ούτε ψυχολογικά κι αυτό που προσπαθήσαμε να κάνουμε ήταν να αναπτερώσουμε ηθικό και να βελτιώσουμε την φυσική κατάσταση για να αντέξει. Θεωρώ ότι με τη βοήθεια των παικτών, γιατί έδωσαν τη ψυχή τους, κάναμε τέσσερα πολύ καλά και δυνατά παιχνίδια και κατορθώσαμε να περάσουμε στους ομίλους απέναντι σε μια ομάδα με 5πλάσιο μπάτζετ από εμάς. Είχα πει ότι τα μπάτζετ δεν κάνουν τις ομάδες. Αυτή η πρόκριση έδωσε ανάσα σε όλο το οικοδόμημα του ΠΑΟΚ", είπε αρχικά για να αναφερθεί στο τι επακολούθησε μετά τους ευρωπαϊκούς αγώνες.
"Από εκεί και πέρα, διαπιστώθηκε μια καθίζηση της ομάδας. Λέγεται και δεν το λέω εγώ, από αυτούς που ήταν παρόντες από το ξεκίνημα της προετοιμασίας, ότι η ομάδα δεν έκανε προετοιμασία. Αρα εμείς βρήκαμε μια ομάδα μπερδεμένη που προσπαθήσαμε να την ξεμπερδέψουμε. Φέραμε την φυσική κατάσταση σε ένα καλό επίπεδο, βάσει και των εργομετρικών που είναι καλύτερα από πέρυσι. Προσπαθήσαμε επίσης να κρατήσουμε την φιλοσοφία που είχε η ομάδα και να προσθέσουμε πιο επιθετικό ποδόσφαιρο, να ανεβάσουμε πιο ψηλά τη ζώνη, να έχουμε καλύτερη κατοχή για να έχουμε αποτελέσματα στην δημιουργία ευκαιριών. Το πετύχαμε σε σημαντικό βαθμό όταν τα παιδιά ήταν καλά. Δυστυχώς, όταν ήρθε η κούραση προσπαθήσαμε να αναπροσαρμόσουμε κάποια πράγματα και να πάμε στην παλιά τακτική της ομάδας. Η τακτική δεν προστίθεται σε 2-3 παιχνίδια, αλλά θέλει χρόνο και υπομονή. Υπάρχει η κούραση, το λέμε και πολύ σωστά θα πείτε. Τι κάνετε; Σηκώνετε τα χέρια; Δείτε όλες τις μεγάλες ομάδες στην Ελλάδα. Ο Ολυμπιακός δεν πέρασε στην Ευρώπη, ο Παναθηναϊκός έχει προβλήματα, η ΑΕΚ επίσης και ο Αρης μην κοιτάτε το αποτέλεσμα του τελευταίου αγώνα, γιατί αν ήταν το αντίθετο αποτέλεσμα πιθανόν να είχε προβλήματα. Γενικά, ομάδες που έχουν δύο διοργανώσεις δεν είναι ό,τι καλύτερο από πλευράς διαχείρισης.
Ο ΠΑΟΚ από τη σεζόν 2005-06 είχε να είναι σε τέτοια κατάσταση και πολλοί παίκτες πιθανόν τα προηγούμενα χρόνια να μην είχαν μπει σε τέτοια διαδικασία. Θέλει καλή διαχείριση και γίνεται με το rotation. Θέλει όμως πολλές αλλαγές ή όχι. Αποψή μου βάσει του τι κάνουν και οι πολύ μεγάλες ομάδες είναι ότι κρατάς όμως τον ίδιο κορμό. Τέτοιες ομάδες βγάλανε τα περσινά παιχνίδια με 15 παίκτες. Εμείς τι αλλαγές κάναμε; Ξεκουράσαμε κάποια παιδιά που έπρεπε, αλλά υπάρχει και η κατηγορία των ποδοσφαιριστών που φορμάρονται μέσα από τα παιχνίδια. Δηλαδή έχουμε να κάνουμε με δύο κατηγορίες παικτών. Ευελπιστούσαμε ότι παρά την κόπωση θα πάρουμε τα αποτελέσματα, αλλά δεν τα πήραμε. Είχα πει πριν τον αγώνα με την Ντινάμο ότι δουλεύουμε βάσει προγράμματος και η ομάδα θα ανακάμψει. Η ομάδα τώρα δεν μπορεί να παίξει μεγάλη μπάλα, αλλά ήταν σοβαρή. Και απέναντι στον Αρη, η ομάδα ήταν καλύτερη σε σχέση με την Ντινάμο. Με τον Αρη κάναμε οκτώ φάσεις. Δύο στο πρώτο ημίχρονο και έξι στο δεύτερο και ο αντίπαλος μας έκανε δύο φάσεις και το γκολ. Αρα θεωρώ ότι η ομάδα θα ανακάμψει σιγά - σιγά".
"Εγώ δεν τα παρατάω γιατί τα κάστρα πέφτουν από μέσα"Κάπου εκεί ο προπονητής του ΠΑΟΚ άρχισε να ανεβάζει τους τόνους και να ξεκαθαρίζει ότι δεν υπάρχει. ούτε μία στο εκατομμύριο να παραιτηθεί. "Σίγουρα η ήττα είναι ήττα και είναι πιο σοβαρή όταν προέρχεται από τον Αρη. Τι κάνουμε; Τα παρατάμε ή δημιουργείται αυτό που δημιουργήθηκε. Κι όλοι που θέλουν το κακό του ΠΑΟΚ πετυχαίνουν γιατί τα κάστρα πέφτουν από μέσα. Εγώ δεν φοβάμαι τίποτα. Είμαι αυτός που είμαι, δεν ζω από το ποδόσφαιρο, αλλά βλέπω ότι τα κάστρα πέφτουν από μέσα. Φταίει ο Ζαγοράκης, η διοίκηση. Μα, αν υπάρχει αυτή η ομάδα τώρα και σώθηκε, γιατί κάποιοι άνθρωποι έφεραν τον Ζαγοράκη εδώ που παλεύει όλη μέρα για την ομάδα,. Ε, δεν μπορεί να θέλει το κακό της ομάδας και όσοι είναι δίπλα του. Ποτέ δεν αρνήθηκε σε ανθρώπους να μπουν στην ομάδα. Το να λέμε πράγματα είναι σοβαρό και θέλει προσοχή. Κάποιοι που θέλουν το κακό του ΠΑΟΚ είτε είναι ανταγωνιστές είτε ο ίδιος ο ΠΑΟΚ, βλέπω ότι το πετυχαίνουν".
"Εγώ θα φύγω ματωμένος""Λένε να φύγει ο προπονητής. Μα, είναι πιο εύκολο. Εγώ θα μπορούσα να φύγω μόνο αν το ήθελα εγώ και φυσικά μέσα από συζήτηση με την διοίκηση, αλλά δεν θα φύγω. Εγώ ήρθα για να πολεμήσω και όχι για να φύγω και όταν θα φύγω, θα φύγω ματωμένος. Να ξέρετε για μένα δεν υπάρχουν συμβόλαια. Συμβόλαιο είναι η τιμή μου. Αν μου πει η διοίκηση, εγώ έφυγα. Ούτε θα κάτσω πάνω σε συμβόλαιο. Και λένε να φύγει ο προπονητής. Και δεύτερη αλλαγή ρε παιδιά; Μεγάλη ομάδα είσαι και αλλάζεις έτσι τους προπονητές; Πέρυσι, το ίδιο έγινε με τον Σάντος και δεν θα πετύχαινε ο ΠΑΟΚ αν έφευγε ο Σάντος. Ο ΠΑΟΚ έζησε τι σημαίνει να είναι χρόνια ένας προπονητής σε μια ομάδα".
"Το θέμα είναι πόσες φορές θα σηκωθείς""Το θέμα δεν είναι πόσες φορές θα πέσεις, αλλά πόσες θα σηκωθείς. Κι εμείς θα σηκωθούμε. Το ότι ο προπονητής κάνει λάθη, πείτε μου ποιος δεν κάνει; Ο προπονητής σκέφτεται και ενεργεί σε κλάσματα δευτερολέπτου. Δεν μπορεί να ήταν καλός με τον Αγιαξ, τη Φενέρ και ξαφνικά τι έπαθε; Μπλακ άουτ. Και να σας πω κάτι; Εγώ μπορώ πολύ εύκολα να προστατεύσω τον εαυτό μου. Και δεν το κάνω. Κακώς σας το λέω αλλά. Εχω μια τακτή, έναν σχηματισμό για να μπορώ να ξεγελάω εσάς. Βγάζω και βάζω στόπερ, βγάζω επιθετικό και βάζω επιθετικό και μετά να σας πω  'δεν φταίω εγώ ρε παιδιά. Τις έκανα τις αλλαγές. Οι παίκτες δεν έπαιξαν'. Θέλει όμως ικανότητα και άντερα για να αλλάξεις τον σχηματισμό. Ρισκάραμε με Αγιαξ και με την Φενέρ γιατί στο 1-1 (συνολικό σκορ) το κάναμε και θα έλεγε κανείς 'γιατί το έκανες;' Και η ομάδα κέρδισε σε εκείνο το παιχνίδι. Το ίδιο και με τον Πανσερραϊκό, απλά με τον Αρη δεν πέτυχε. Γιατί; Γιατί υπάρχει και ο αντίπαλος που προσπαθεί να δημιουργήσει. Υπάρχουν και οι παίκτες. Αν δεν παίζει ο παίκτης, γιατί φταίει ο προπονητής; Αν δεν πετύχει κάτι δεν σημαίνει ότι ο προπονητής δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα".
"Εγώ δεν κωλώνω"Ο Παύλος Δερμιτζάκης ουσιαστικά εξέφρασε το παράπονό τους στους εκπροσώπους του Τύπου για την κριτική που δέχεται και πέρασε στην. αντεπίθεση. "Γράφετε ότι ο ΠΑΟΚ δεν είναι σχολή προπονητικής. Εγώ τις σχολές τις έβγαλα. Τα τελευταία 10 χρόνια εγώ δουλεύω ανελλιπώς και βρείτε μου στην ηλικία μου άλλον συνάδελφο που να δουλεύει δέκα συνεχόμενα χρόνια. Ξέρω ασφαλώς που ήρθα. Και δεν κωλώνω. Ο ΠΑΟΚ έχει να πάρει πρωτάθλημα από το 1985 και ο κόσμος αυξάνεται αντί να μειώνεται. Αλλά εγώ να τα παρατήσω δεν υπάρχει περίπτωση. Εγώ θα κάτσω εδώ να το πολεμήσω".
"Τα αποδυτήρια δεν είναι μοναστήρι"Αναφέρθηκε επίσης και στα όσα έχουν γραφτεί για το κλίμα που υπάρχει στα αποδυτήρια. «Πολλά έχουν ειπωθεί για τις σχέσεις μου με τους παίκτες. Είμαι δημοκρατικός ως άνθρωπος και θέλω να υπάρχουν καλές σχέσεις, αρκεί να μην το εκμεταλλεύεται. Είμαι άνθρωπος που δεν είχα τον χρόνο, χωρίς πίεση, να γνωριστώ με τα παιδιά. Αυτό έγινε στη διάρκεια των αγώνων. Εβλεπα, παρατηρούσα, έδινα ευκαιρίες σε οτιδήποτε πειθαρχικό. Λέγεται ότι υπάρχει αναρχία στα αποδυτήρια. Εχετε μπει σε αποδυτήρια ομάδων; Τι είναι; Μοναστήρι; Ζωντανό κύτταρο είναι. Εχει τους δύστροπους, τους ιδιόρρυθμους, τα καλά παιδιά. Εγώ θέλω τα πάντα. Δεν θέλω 25 καλά παιδιά, θέλω να υπάρχει μωσαϊκό γιατί έτσι είναι η κοινωνία, αρκεί να υπάρχει ένα όριο. Πραγματικά μπορεί να έγιναν κάποια περιστατικά, αλλά τσιμπάμε δεν τα αφήνουμε. Κι αν έχετε ακούσει κάτι, γιατί δεν χτυπάτε το γραφείο του προπονητή να τα πείτε. Γιατί κανένας από εσάς δεν χτύπησε την πόρτα μου, παρότι είναι έξι ώρες ανοιχτά. Εγώ είμαι εδώ. Εγώ σας κοιτάω στα μάτια και εσκεμμένα λάθη δεν κάνω. Ναι, υπάρχουν και προβλήματα. Κι όταν δεν υπάρχουν, εγώ τα προκαλώ για να ξυπνάμε λίγο.
Ακούγεται επίσης για την εμπειρία. Σας είπα και πριν, δεν έχω την εμπειρία για τα επίπεδα του ΠΑΟΚ, αλλά είμαι άνθρωπος που θεωρώ ότι αυτές τις εβδομήντα μέρες στην ομάδα, πλέον είμαι έμπειρος. Και δεν χρειάζεται χρόνια για να την αποκτήσω και μπορώ να διαχειριστώ υψηλού επιπέδου ποδοσφαιριστές. Θεωρώ ότι ο στόχος του ΠΑΟΚ δεν έχει ξεφύγει. Και οι τρεις. Στην Ευρώπη πάμε καλά, δεν είναι αυτοσκοπός να περάσουμε στην επόμενη φάση, αφού ο κυρίαρχος στόχος ήταν να περάσουμε στους ομίλους. Ο στόχος είναι όμως η ομάδα να κερδίζει και να φτιάξει το όνομά της στην Ευρώπη. Στο πρωτάθλημα, μας καλύπτουν αυτά που είπε ο πρόεδρος ότι πάμε για πρωτάθλημα. Κι εγώ το πίστευα και το πιστεύω. Θα μου πείτε ότι πλέον είναι δύσκολο, γιατί χάθηκαν βαθμοί σε ένα εύκολο πρόγραμμα. Ο στόχος όμως θα είναι η πορεία πρωταθλητισμού και να μπούμε στα πλέι οφ με την καλύτερη βαθμολογία και φυσικά το Κύπελλο, όπου θα δείτε πώς θα κατέβει ο ΠΑΟΚ.
"Κάποιοι δεν με έπεισαν"Ο Δερμιτζάκης δεν θέλησε να μπει σε διαδικασία ονομάτων, αλλά τόνισε ότι κάποιοι δεν τον έπεισαν. "Θέλει σωστή διαχείριση κι αυτή έχει να κάνει με τους παίκτες. Δυστυχώς υπάρχουν παίκτες που μου έχουν δείξει ότι δεν μπορώ να στηριχθώ σε αυτούς. Κι εδώ θα είμαι για να με αναγκάσουν να αλλάξω άποψη. Υπάρχουν παίκτες με μεγάλα συμβόλαια που μου έχουν δείξει ότι δεν μπορούν να προσφέρουν. Γι' αυτό, 15-16 είναι οι παίκτες που έχουν αγωνιστεί στο μεγαλύτερο ποσοστό των αγώνων. Συνολικά έχουν παίξει οι 22 που σημαίνει ότι στο τέλος της χρονιάς τόσοι υπολογίζονται. Ολοι θα βοηθήσουν, αρκεί να με προκαλέσουν με την απόδοσή τους και τις πράξεις τους πρώτα στη προπόνηση και μετά στους αγώνες. Να τους δω να γυαλίζει το μάτι τους, γιατί εγώ θέλω το καλό μου. Εχω εμπιστοσύνη στο υλικό, είμαι βέβαιος ότι θα είμαστε ανταγωνιστικοί. Βλέπω ανταπόκριση σε αυτά που ζητάω και βλέπω ότι υπάρχει ικανότητα και πίστη για να πετύχουμε αυτά που είπαμε πριν. Από εδώ και πέρα, επειδή κι εγώ έχω αναπροσαρμόσει πολλά πράγματα μέσα μου, πλέον μπαίνω κι εγώ σε άλλη βάση γιατί θέλω - επειδή ξέρω ότι καθημερινά το παίζεις το κεφάλι σου στον ΠΑΟΚ - να παίξω το κεφάλι μου με τα δικά μου λάθη".
Μετά από τον μονόλογο του Παύλου Δερμιτζάκη ξεκίνησε η διαδικασία των ερωτήσεων
Δημιούργησε πρόβλημα η ανακοίνωση του Ζαγοράκη περί εξαπάτησης του από την ομάδα; "Το είπε εν βρασμώ ψυχής, γιατί δεν το πιστεύει. Ηταν ο ίδιος που είχε μιλήσει για πρωτάθλημα. Δικαιολογείται όμως γιατί κι αυτός περνάει μια μεγάλη πίεση και στεναχώρια και φυσικά θέλει την ανάκαμψη της ομάδας και των όσων πιστεύει. Αλλά είναι μια διαδικασία που ίσως και ο ίδιος ως πρόεδρος δεν την είχε βιώσει, να αγωνίζεται η ομάδα παράλληλα σε δύο ταμπλό. Οτιδήποτε είπε, το είπε γιατί πιστεύει σε αυτό το οικοδόμημα".
Θα θέλατε να γίνετε πιο σαφής τι εννοείται ότι θα παίζετε το κεφάλι σας μόνο με τα δικά σας λάθη; Με ονόματα. "Δεν εννοώ κανέναν. Πλέον θα είμαι πιο αποφασιστικός και πιο σκληρός σε κάποια πράγματα σε οτιδήποτε αποφάσεις θα λαμβάνονται. Μέχρι τώρα προσπαθούσα να διαχειριστώ τα πράγματα, δίνοντας ευκαιρίες. Πλέον έχω κατασταλάξει. Ξέρω ποιοι μπορούν να με βοηθήσουν και θα στηριχθώ σε αυτούς που πιστεύω. Κι ας παίζω το κεφάλι μου".
Υπάρχει πρόβλημα στα αποδυτήρια και στις σχέσεις των παικτών; "Οι σχέσεις παικτών σε επίπεδα τέτοιων ομάδων δεν είναι οι άριστες, αλλά οι τυπικές. Εχουμε να κάνουμε με διάφορες εθνικότητες, κουλτούρες, αλλά είναι αρμονική. Θα είχα απαίτηση κάποια παιδιά στην ομάδα να τους παρασύρουν όλους και να παίξουν σημαντικό ρόλο, όπως έκανα κι εγώ. Ερχόταν ένας ξένος και τον αγκάλιαζα, τον έβαζα σπίτι μου. Αυτό δεν γίνεται πλέον. Δεν σημαίνει όμως ότι υπάρχει το μεγάλο πρόβλημα που δημιουργεί κακό. Λείπει το κίνητρο, η παρακίνηση, βλέπω ότι υπάρχει τουλάχιστον στο ελληνικό πρωτάθλημα, ένας εφησυχασμός. Μπορεί όμως να είναι και η ψυχολογική κούραση. Δεν ήρθε κανείς όμως να μου χτυπήσει την πόρτα για να μου το πει, για σοβαρά πράγματα. Τελευταία την πόρτα μου την χτυπάμε για. Να μην πω καμιά κουβέντα".
Τι ΠΑΟΚ τελικά παραλάβατε αναφορικά με την ποιότητα του ρόστερ, την φυσική κατάσταση, τους χαρακτήρες και την λειτουργία; Σας ξάφνιασε κάτι; "Όταν μια ομάδα πάει καλά, να ξέρετε ότι όλα είναι καλά. Οτιδήποτε δημιουργείται, τελειώνει. Όταν δεν πάει καλά, όλα αναδεικνύονται σε σημείο που είναι εξωπραγματικό. Η προετοιμασία της ομάδας ήταν ελλιπής. Ολοι που ήταν εκεί, αυτό λένε. Και μπορώ να πω ότι και το ρόστερ δεν δομήθηκε σωστά. Τι να σας πω ότι υπάρχουν πέντε στόπερ με συμβόλαια μεγάλα; Οι δύο παίζουν και οι άλλοι τι κάνουν; Ο ένας στον πάγκο και οι άλλοι δύο εκτός αποστολής. Ξέρετε τι είναι με 450 χιλιάρικα να είσαι εκτός αποστολής; Να του έχουν πει ότι θα παίζει; Πρόβλημα μεγάλο, αλλά εγώ δεν φταίω. Ασχετα αν τραβάω το κουπί, γιατί δεν το δημιούργησα εγώ. Δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα, υπάρχουν κι άλλα. Εγώ αντιμετωπίζω και πρόβλημα στην συγκεκριμένη θέση, γιατί έρχεται ο παίκτης και λέει ότι ήρθε για να παίξει. 'Και ποιος σου είπε ρε φίλε ότι θα παίζεις; Λέει κάτι τέτοιο το συμβόλαιο σου;'. Δεν την έφτιαξα λοιπόν εγώ την ομάδα.
Γράφεται παραδείγματος χάρη γιατί δεν παίζει ο Αθανασιάδης. Κορυφή έχουμε τους Μουσλίμοβιτς, Παπάζογλου, Αθανασιάδη, Σαλπιγγίδη και Φιλομένο. Θέλω αύριο να παίξω ένα διπλό, πόσοι θα παίξουν; 14 εναντίον 14; Πάντα θα μένουν έξω. Τον αδικώ; Ναι, αλλά χωρίς να το θέλω. Δεν του δίνω την ευκαιρία να παίξει, αλλά πραγματικά δεν μπορώ να κάνω το παραμικρό. Δεν φταίω εγώ. Ψάχνομαι για να λύσω το πρόβλημα. Δεν είναι απαραίτητοι οι πέντε στόπερ. Θεωρώ ότι είναι υπερβολή. Και μ' ενδιαφέρει και το οικονομικό. Εγώ θέλω η ομάδα να λειτουργεί ομαλά τα οικονομικά. Επειδή είμαι προπονητής σημαίνει ότι δεν έχω συμμετοχή; Αν έρθει ο Ιανουάριος και πουν στον τεχνικό διευθυντή ότι έχει 1.000.000 ευρώ. Γιατί να μην έχουμε επιπλέον 450 χιλιάρικα; Δηλαδή η ομάδα του ΠΑΟΚ έχει την πολυτέλεια να έχει εκτός αποστολής τόσο μεγάλα συμβόλαια; Δεν είμαστε Παναθηναϊκός, ούτε Ολυμπιακός. ΠΑΟΚ είμαστε. Στην ομάδα πρέπει να υπάρχει υγεία και υγεία σημαίνει να πληρώνονται όλοι στην ώρα τους".
Επειδή όντως είναι πολλοί οι πέντε στόπερ κι επειδή εσείς κάνατε τη σχετική συζήτηση. Στο κέντρο οι θέσεις είναι τρεις και οι παίκτες είναι 5-6. Χρησιμοποιείται όμως σταθερά τους τρεις (Βιτόλο, Γκαρσία, Ιβιτς) και οι άλλοι δύο δεν έχουν πάρει συμμετοχές. "Δεν θέλω να μπω σε κομμάτια που αφορούν παίκτες, γιατί θα με ρωτήσει κάποιος άλλος γιατί δεν παίζει ο ένας και ο άλλος. Δεν θέλω να μπω σε αυτή τη διαδικασία. Παίζουν κάποιοι παίκτες γιατί είναι προσωπικότητες και μπορούν να πάρουν στις πλάτες τους την ομάδα. Πιστεύω στον Φωτάκη, ο Μπαλάφας είναι επαγγελματίας και θα πάρει ευκαιρία. Εχει υπομονή, άλλοι δεν έχουν".
Στα τελευταία παιχνίδια υπάρχουν κενά στην απόδοση της ομάδας. Υπάρχουν σημεία που δίνει την εντύπωση ότι δεν ξέρει τι θέλει να κάνει στο γήπεδο. Δεν αντιδράει όταν δέχεται γκολ. "Από τα 11 παιχνίδια που έχουμε παίξει, στα επτά προηγήθηκε ο αντίπαλος. Αυτό είναι πρόβλημα. Άλλο να διαχειριστείς ματς που κρατάς αποτέλεσμα κι άλλο να θέλεις να το ανατρέψεις. Εκεί πραγματικά, η ομάδα έδειξε ότι δεν έχει την υπομονή. Αυτά όλα μέσα από την προπόνηση προσπαθείς να τα φτιάξεις. Και ο αντίπαλος προηγήθηκε επτά φορές από ατομικά λάθη δικά μας. Δεν φάγαμε γκολ λόγω λανθασμένης τακτικής".
Είπατε ότι τα κάστρα πέφτουν από μέσα. Μιλάμε για ποδοσφαιριστές που δεν σας συμπαθούν; Για άτομα της διοίκησης; Για οπαδούς; "Δεν μίλησα για μένα όταν το είπα. Μίλησα γενικά για όλα όσα συμβαίνουν στον ΠΑΟΚ. Δεν καταλαβαίνετε τι εννοώ; Τι καταλαβαίνετε; Ότι κάνουν πόλεμο στον προπονητή; Τι ερώτηση είναι αυτή; Θεωρώ ότι όλοι καταλαβαίνουμε και δεν έχει να κάνει με μένα. Απλά θα πω κάτι, όχι για πόλεμο που μπορεί να γίνεται εσωτερικά αλλά από ανταγωνιστές. Προσπαθούν να δημιουργήσουν πρόβλημα; Προσπαθούν. Και ρωτάω που ποτέ δεν ασχολούμαι με τέτοια πράγματα. Μπορούσε να δοθεί το πέναλτι στον Ελ Ζαρ στη Ξάνθη ή του Βιεϊρίνια με τον Αρη; Θα ήταν διαφορετικά τα πράγματα; Πέρυσι ο ΠΑΟΚ δεν προηγήθηκε με πέναλτι; Ηταν πέναλτι και κακώς δεν δόθηκε; Αυτά τα συζητήσαμε αλλά δεν τα επικαλούμαστε. Το πρόβλημα έχει δημιουργηθεί στην οικογένεια της ομάδας κι αυτός είναι ο στόχος τους. Το θέμα είναι εμείς τι κάνουμε για να το λύσουμε. Φαγωνόμαστε μόνοι μας; Αυτό θέλουν".
Ποιος είναι ο μεγαλύτερος προβληματισμός σας και κατά δεύτερον αν πιστεύετε ότι μπορεί να αντιστραφεί άμεσα το κλίμα. "Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η ψυχολογία και κατά δεύτερον μια κούραση λόγω συνεχόμενων αγώνων. Η ομάδα μπορεί να ανακάμψει, παρότι έχουμε δύσκολα παιχνίδια μπροστά μας, τα οποία όμως έχουν και μεγάλο κίνητρο".
Εχει πέσει ένα βάρος στους παίκτες. Όχι άδικα. Θεωρείται ότι υπάρχει κίνδυνος με τη μεγάλη πίεση, να μην υπάρχει σωστή αντίδραση; "Ο χρόνος είναι γιατρειά. Κάθε μέρα που περνάει θα βελτιωνόμαστε και σερ αυτό το κομμάτι, ώστε να μην μας επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό και να επικεντρωθούμε στα επόμενα ματς. Ευτυχώς που έχουμε μπροστά μας παιχνίδια με υψηλό κίνητρο".
Είπατε ότι αναθεωρήσατε κάποια πράγματα. Εχετε αναθεωρήσει στο να είσαι τόσο φιλικός με τους παίκτες; Δεύτερον, οι πρώτες σας κουβέντες ήταν για ελκυστικό ποδόσφαιρο, έχετε αναθεωρήσει; "Όχι, δεν έχω αναθεωρήσει ότι μου αρέσει το ελκυστικό ποδόσφαιρο. Ξέρω ότι αυτή τη στιγμή δεν μπορούμε, αλλά είμαι βέβαιος ότι θα γίνει στο μέλλον. Με τους παίκτες. Ναι έχω αναθεωρήσει κάποια πράγματα και πρέπει να γίνω πιο επαγγελματίας".
Η αφλογιστία των επιθετικών αποτελεί ένα σημαντικό αγωνιστικό πρόβλημα της ομάδας; "Δεν μπορώ να κάνω κάτι καινούργιο. Συγκεκριμένο είναι το έμψυχο δυναμικό και πιστεύω πάνω σε αυτό, αλλά κάποια στιγμή θα ανοίξουν αυτά τα παιδιά. Δεν μπορεί να ξέχασαν να σκοράρουν οι Σαλπιγγίδης, Μουσλίμοβιτς. Θα βρουν τα πατήματά τους, όπως και ο Βιεϊρίνια, απλά αυτή τη στιγμή έχουμε πρόβλημα. Δεν κάνουμε εύκολα το γκολ".
Κλονίστηκε η πίστη σας στο όραμα που είχατε για τον ΠΑΟΚ με όλα όσα συνέβησαν; Πώς είναι δυνατόν επίσης μια ομάδα με το ίδιο υλικό με το περσινό, να μην αποδίδει καλύτερα από πέρυσι; "Όχι, πιστεύω στην ομάδα και στις ικανότητες όλων. Θα αλλάξει αυτή η κατάσταση. Σε ότι αφορά το δεύτερο που λέτε, ας δούμε τι έκανε ο ΠΑΟΚ την ίδια εποχή πέρυσι. Πέρυσι είχε ένα παιχνίδι την εβδομάδα και τώρα δεν έχει ένα, αλλά δύο".
Πέρυσι τέτοιο καιρό είχε πει ο κ. Ζαγοράκης γιατί το ίδιο συνέβαινε και με τον Σάντος ότι "όποιος δεν θέλει, ας μην έρχεται στην Τούμπα". Περιμένατε κι εσείς τέτοια δημόσια στήριξη; "Μπορεί τώρα που δεν είμαστε το φαβορί, να πάρουμε τα αποτελέσματα. Δεν έχω ανάγκη να βγει ο πρόεδρος και να κάνει δήλωση για μένα. Καθημερινά εισπράττω την εμπιστοσύνη του, αφού μιλάμε συνέχεια. Εγώ δεν βλέπω τι λέγεται δημοσίως, αλλά τι λέμε εμείς".
Aπό τις 16 Οκτωβρίου έως και τις 7 Νοεμβρίου υπάρχουν πολλά παιχνίδια. Εχετε καταστρώσει ένα πλάνο γι' αυτό το διάστημα; "Θα γίνει, δεν έχει γίνει ακόμη γιατί πραγματικά είναι πολλοί αγώνες που χρίζουν σωστής διαχείρισης".
Από τις συζητήσεις που έχετε με τους παίκτες, τους απασχολεί το οικονομικό; Διαπιστώσατε κάτι τέτοιο; Και δεύτερον, πότε βλέπετε να βγαίνει παίκτης από τις ακαδημίες του ΠΑΟΚ; "Αναφορικά με το πρώτο ερώτημα, αυτό απαντήθηκε από τους ίδιους τους παίκτες όταν έγιναν οι επισκέψεις των οπαδών. Είπαν ότι δεν τους απασχολεί και το πιστεύω. Το συζήτησαν κάποια στιγμή, καλύφθηκαν όμως από τις εγγυήσεις που πήραν από τον πρόεδρο. Στο δεύτερο, το θέμα είναι πότε θα προγραμματιστεί να βγει παίκτης από τις ακαδημίες. Υπάρχει αυτή τη στιγμή παίκτης που προπονείται μαζί μας και στόχος είναι να γίνει άμεσα επαγγελματίας. Όπως εξάλλου είναι στόχος να ρίξουμε τον μέσο όρο ηλικίας. Πήραμε τον Γιακουμή που είναι πολύ καλός τερματοφύλακας και δεν υπάρχει περίπτωση να μην παίξει. Πήραμε και τον Σακελλαρίου, αλλά και τον Ελ Ζαρ".
Είπατε ότι έχετε κατασταλάξει ποιοι παίκτες μπορούν να βοηθήσουν. Με τους υπόλοιπους τι θα γίνει; Θα εισηγηθείτε λύσεις συμβολαίων; "Τώρα δεν μπορείς να κάνεις κάτι. Θα περιμένω να δω αν αλλάξει κάτι σε αυτούς και ότι είναι να γίνει, θα γίνει στην μεταγραφική περίοδο. Για μένα, δεν διανοείται να είσαι στον ΠΑΟΚ και να μην γυαλίζει το μάτι τους".
Είπατε ότι ο δεν είναι ο βασικός στόχος η πρόκριση στην επόμενη φάση στο Γιουρόπα Λιγκ, παρότι ο ΠΑΟΚ δεν έχει να αντιμετωπίσει μεγαθήρια της Ευρώπης. "Δεν είναι μεγαθήρια Ευρώπης; Ετσι νομίζετε; Πιστεύω ότι η Ντινάμο και η Μπριζ είναι πολύ καλές και δυνατές ομάδες. Λένε ότι αυτοκτονήσαμε στην Μπριζ. Μήπως εμείς δεν την αφήσαμε; Πήγε εκτός έδρας να παίξει με την Βιγιαρέεάλ κι έχασε 2-1. Είπα πάντως ότι αυτοσκοπός δεν είναι η πρόκριση. Δεν θα ρίξω το βάρος στην Ευρώπη, για να μην χάσω άλλα πράγματα Η οποιαδήποτε ομάδα στην Ελλάδα δεν μπορεί να προχωρήσει έτσι απλά σε δύο ταμπλό. Από τη πρώτη μέρα που ήρθα εδώ ο κυρίαρχος στόχος ήταν η πρόκριση στους ομίλους. Από εδώ και πέρα, ότι κάνουμε απλά είναι καλό. Δεν θα στραβώσουμε αν δεν πετύχουμε".
Γιατί είπατε πριν τον αγώνα με την Μπριζ ότι "πάμε για να γουστάρουμε" και δεν το είπαμε πριν το παιχνίδι με την Ξάνθη; "Γιατί ξέρετε ότι δεν το είπα; Που ξέρετε εσείς τι λέω εγώ στους παίκτες; Εδωσα συνέντευξη Τύπου και δεν το είπα; Δεν δίνω συνέντευξη Τύπου. Ακούσατε πριν το παιχνίδι να λέω ή να μην λέω κάτι τέτοιο;".
Δεν αναφερθήκατε ακριβώς τι εννοείται όταν λέτε ότι τα κάστρα πέφτουν από μέσα. Αναφέρεστε και στις ανακοινώσεις των συνδέσμων που είναι άτομα που έχουν βάλει τα χρήματά τους για τον ΠΑΟΚ και είναι οι επενδυτές της ομάδας. "Δεν έχω πει κάτι αντίθετο με τον κόσμο. Σας είπα ένα παράδειγμα που έχει να κάνει με ομάδες που είναι ανταγωνιστικές με τον ΠΑΟΚ. Και βλέπουμε διαιτησίες. Δεν είναι πράγμα που μπορώ να επικαλεστώ. Πιάνουμε τις ομάδες που έχουν τον ίδιο στόχο. Βλέπουν τον ΠΑΟΚ να δυναμώνει και δημιουργούν έναν πόλεμο. Κι αυτός είναι ο ΠΑΟΚ. Κι εμείς αντί να στραφούμε προς τα εκεί, στρεφόμαστε στα δικά μας όπου ο ένας προσπαθεί να δημιουργήσει πρόβλημα στον άλλον. Διαβάζουμε καθημερινά ότι ο Βρύζας θα έρθει προπονητής, με τεχνικό διευθυντή τον Σάντος. Αρα τα κάστρα πέφτουν από μέσα. Και μπλεκόμαστε σε μια διαδικασία, μεταξύ μας να υπάρχει πρόβλημα και να μην κοιτάμε το ουσιαστικό πρόβλημα".
Ξέρετε ότι σε κάθε μεγάλη ομάδα το αποτέλεσμα είναι το πρωτεύον. Τι θα λέγατε στον κόσμο του ΠΑΟΚ για το αν συνεχιστούν τα αρνητικά αποτελέσματα; "Ο κόσμος, το έχω πει πολλές φορές και συμφωνώ ότι είναι ο χρηματοδότης της ομάδας αλλά και ο νικητής κάθε Κυριακή. Οποιαδήποτε αντίδραση εν μέρει είναι λογική, αλλά να μην ξεφεύγουμε και να μην δημιουργείται πανικός. Γιατί ο πανικός είναι ο χειρότερος εχθρός. Ξέρω ότι ο ΠΑΟΚ είναι η ζωή τους άρα πρέπει να τον προστατεύσουν. Και η επίσκεψη που έκαναν στην ομάδα ήταν θετική. Οποιαδήποτε αντίδραση άλλης μορφής όμως κάνει κακό. Θα ανακάμψει η ομάδα ανάλογα με το πόσο σύντομα θα έχουμε ηρεμία".
Είπατε για παίκτες που δεν σας έχουν πείσει. Είναι καθαρά αγωνιστικό ή σε συνάρτηση με συμπεριφορές; "Εχει να κάνει με όλα, αλλά κυρίως με το αγωνιστικό κομμάτι. Εχουν παίξει 22 παίκτες, αλλά βλέπω ότι σε κάποιους δεν μπορώ να στηριχθώ, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν περιμένω να τους δω και να αλλάξουν όλα".
Είπατε ότι θα μιλήσετε με ονόματα και στην ατάκα ότι «τα κάστρα πέφτουν από μέσα», εγώ δεν καταβαίνω τι εννοείται. Οι ανταγωνιστές για τους οποίους είπατε είναι εκτός ΠΑΟΚ. Εκτός αν εννοείται ότι η αντίδραση της ομάδας κινδυνεύει να ρίξει τα κάστρα. "Θεωρώ ότι είστε έξυπνος και ικανός δημοσιογράφος. Και πολύ καλά καταλάβατε".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου